Stangen

Alla inlägg den 21 december 2015

Av Emma - 21 december 2015 17:49

Min förtidsjulklapp kom i dag, blev så glad! Det var en av de tre julklappar som jag varit med och köpt, resten är ännu okända. Det var iaf boken Fallna Änglars Stad av Cassandra Clare som kom i dag! Förvånande att jag önskat mig den? Nja, inte direkt, haha. För er som inte vet kan jag ju tillägga att jag är ett stort fan av alla Cassandra Clares böcker, och speciellt just denna serien; The Mortal Instruments. Bok 1-3 fick jag i julklapp förra året och nu när även 4:an kommit ut på svenska så ville jag såklart ha den med. Så kommer det nog fortsätta, tills alla 6 översatta böckerna är i min ägo. 5:an skulle komma ut på svenska 16 mars om jag inte missminner mig, så det blir lagom att önska sig den i födelsedagspresent. ;)


Och på tal om böcker från Cassandra Clare så var julklapp 2 som jag vet om boken The Shadowhunter's Codex, en "faktabok" om skuggjägare som alla hennes böcker handlar om. Den är dock på engelska men har ju läst den och alla andra TMI-böcker på engelska innan (via bibblan) så det är lugnt. Denna boken tog tydligen lite längre tid att skicka så får den nog i mellandagarna eller efter nyår, vet inte hur fort det går nu över jul.


Och i fall att ni är intresserade så är julklapp 3 som jag vet om en fotokalender från Photobox med bilder på våra hästar & på Wilma.


Vad jag mer gjort i dag? Haft årets sista lektioner i skolan, i morgon har vi bara avslutning i kyrkan samt betygsutdelning. När jag kom hem åt jag lite och gick en promenade med Wilma ihop med mamma. Snart ska vi ut och ta in hästarna och byta Diaras bandage och sen avslutas dagen med Bonde sökr fru! ♥


Fallna Änglars Stad:

   

PS. Ni vet väl att jag har en bokblogg också, där ni bl.a kan läsa mina recensioner på böckerna jag nämt i detta inlägg? Ni hittar den här: www.bokglantan.bloggplatsen.se samt alltid i högerspalten under "Länkar". Kika gärna in! Det är bara några få dagar kvar att vara med och påverka resultatet i omröstningen om vilken som är årets bästa fantasybokserie! DS.

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards