Stangen

Alla inlägg den 18 december 2015

Av Emma - 18 december 2015 20:53

God kväll! ;)

Efter skolan i dag stack jag ut och joggade och när jag kom tillbaks kunde jag inte hålla mig från att kika in i stallet. Diara låg och sov i sin box - hur söt som helst. Vi myste en lång stund och hon surade inget alls, finaste gumman. Lite kli på halsen kunde tydligen blidka henne, hehe.


Nu i kväll har vi tagit in och klätt granen. Väldigt sent för att vara oss men ingen har riktigt haft ork och lust efter allt tråkigt som hänt under hösten (inte bara Diara då, utan även andra saker som jag inte delger er här). Men nu är den inne och det doftar ljuvligt. Det är få dofter som är juligare. Nu är det bara att försöka få lite julfeeling. När Diara blev skadad tappade jag nämligen den helt och dagarna har bara flytit på som vardag på vardag. Det är knappt så att jag fattar att det är december och ännu mindre att vi får jullov på tisdag och att det är julafton på torsdag. Helt sjukt hur avskärmad man kan bli från tid och rum när såndana saker händer. Riktigt läskigt egentligen.

Camilla var ju här och skodde alla hästar utan Kiwi i dag och hon tyckte också att Diaras sår såg fint ut. Vi ska försöka släppa ut henne igen i helgen tror jag, men denna gången i en mindre hage. Emilios "fångbete" är ju trots allt ganska stort.


I mon ska vi in till stan och julklappsshoppa lite och sen blir det ridning på pållarna. Tagga lördag! ♥


Lite bilder på granen (och Wilma):

         

Av Emma - 18 december 2015 08:05

Fredag igen då, och sista som innehåller skola detta året dessutom! Ska bli skönt. Inga prov eller läxor kvar heller = freedom!

I går red jag Emilio när jag kom hem från skolan. Han var ganska seg, särskilt i galopperna. Det är han ibland när vi är ute själva i skogen medan han ibland är hur busig som helst och piggare än han någonsin är när nån annan häst är med. It depends on his mood, I guess. ;)
Sen gick jag en promenad med Diara, kortare än vanligt då det hunnit bli väldigt mörkt. Hon tassade på hyfsat fint men det märks tydligt i all hantering att överskottsenergin bubblar i henne och att hon är riktigt trött på att stå inne. Särskilt när jag borstar henne märks det för då tar hon ut sin frustration över mig och det kommer både hugg och sparkar så att jag får bli arg. Suck, de som just hade minskat tack vare vår kommunicering...

I dag blir det promenad med Diara och jogging när jag kommer hem, sen ska jag säga upp mig och ta fredagskväll för jag är helt slutkörd psykiskt efter den tuffa pluggperioden nu. Skolan dödar barnen långsamt, ni vet. ;)

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards