Stangen

Alla inlägg den 2 mars 2016

Av Emma - 2 mars 2016 22:06

Byvägen var avsmält i hjulspåren så vi kom äntligen iväg till ridhuset! Frid och fröjd? Man borde ju åka i fängelse för att man ens kom sig för att tro något så dumt. Det det snöat hela eftermiddagen och inga små flingor direkt. Så ja, nu är byvägen vit igen och vi här fast här hemma. Det dåliga underlaget gör även ridbanan oduglig vilket gör oss till riktiga skogsmullar... Förstår ni känslan av att utvecklingen står helt still för att vi bara kan rida ute i skogen lite lugnt och ALLT p.g.a denna äckliga snö! Bläääää! Kommer få aggritionsproblem av detta...

Men jag lyckades iaf få mamma att låta mig rida i dag. Dock gick det inte så bra. Diara blev busigare och busigare ju mer snöovädret ökade och i slutet lyssnade hon knappt på mig alls. När jag bad om galoppombyten i den långa trapp backen som vanligt så struntade hon totallt i det och bara ökade och ökade. Var jättearg på henne, hatar verkligen när hästen bara ignorerar en... Men jag skyller på det kraftiga snöfallet, hon fick lite feeling antar jag.

Kvällen har jag spenderat med plugg och i mon kör vi! Tyskaprov & teknikprov - here I come!

Av Emma - 2 mars 2016 08:04

Jag har en ej vetenskapligt grundad teori om att vita/ljusa hår fäller tidigare än övriga. Till grund för denna teori har jag de två utav våra hästar som har vita/ljusa hår på sig: Emilio & Diara.
Emilio börjar alltid fälla under magen och mellan bakbenen där han har väldigt ljusa hår och t.om vita på vissa ställen. Efter det börjar han fälla pälsen på benen och där är han, som ni vet beige. Först efter det börjar övrig päls lossna och det brukar starta vid de vita håren i pannan.
Diara har jag inte haft tillräckligt länge för att säga var hon alltid börjar fälla och dessutom har vi alltid klippt henne. Men det jaf kan säga utifrån i år är att första tecknet på fällning såg jag i lördags och då fällde hennes vita bläs men inte de bruna håren i resten av ansiktet. Sen i går, bara över en natt, gick hon från att inte ha fällt ett enda hår (förutom bläsen) till att fälla över hela kroppen. Och jag bara "Hon måste klippas NU!" Haha. Kände att jag verkligen inte står ut med två fällande hästar då jag vet vilket slit som väntar med Emilio när hans övriga päls väl börjar lossna (änsålänge är han i stadiet magen). Så förhoppningvis blir Diara klippt i mon om Camilla kan.

Godmorgon, förresten! Hann inte blogga i går, hade fullt upp med att plugga. Men jag och mamma red ut en sväng på Diara och Kiwi. Diara var taggad som vanligt, särskilt när vi nog en liten extra sväng och sedan galopperade tillbaks till mamma. Ojojoj, vad det gick undan då vill jag lova. Och jag hade dessutom satt på mig mina extra tjocka vantar för det var så kallt så hade nästan ingen grepp om tyglarna, haha.

I dag ska jag plugga det sista inför de båda proven i mon. Jag vill även rida Diara men verkar inte som att mina älskade föräldrar kommer tillåta det med tanke på proven. MEN jag har inte gett upp än, hehe.

Ha en bra onsdag! :D

Bild från en av våra sista skrittturer i november innan vintervilan:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards