Stangen

Alla inlägg den 7 mars 2016

Av Emma - 7 mars 2016 21:56

Även att tisdagar alltid är veckans värsta dag med tråkiga ämnen och lång skoldag så är måndagen den dagen som jag mår dåligt efter skolan om jag någon gång gör det. Det händer inte jätteofta för är inte den slags människa men nu har det hänt två måndagar på raken. Huvudvärken kommer under håltimmen innan sista lektionen och illamåendet under sista lektionen. Bussresan hem är för mig, som alltid blir åksjuk, dessa dagar en ren plåga. Och rider jag sen inte och vistas ute i friska luften är kvällen körd. Det betyder inte att jag får ligga i sängen hela kvällen för det skulle jag inte klara av men jag får göra alla läxor och allt plugg osv. med huvudvärk och illamående.
Tur att det inte händer allt för ofta...

I dag var dock en dag då jag skulle rida efter skolan så blev av med det då. Jag och mamma red ut ihop på Zorro och Kiwi. Zorro var väldigt pigg och ville ligga i rumpan på Kiwi hela tiden. Jag tröttnade ganska snabbt på att ha honom hängandes i handen och red ner honom i form istället. Och eftersom framåtdrivningen fanns där så gick han superfint. Tänk om han kunde vara så pigg på banan...

Diaras svillnad hade gått ner helt i dag och hon var inte varm. Ska rida henne en lite lugnare sväng i mon ihop med mamma som då tar Emilio åt mig. Och observera: Jag ska rida innan skolan! Det har aldrig hänt innan men i mon börjar jag faktiskt inte förrän 12 p.g.a inställda lektioner och då hinner jag det. Är så taggad på en mysig morgon hemma & i stallet (som visserligen kan gå in under kategorin hemma, både för att jag är som hemma där samt för att det ligger typ 50 m från vårt hus, hehe).

Här får ni tre söta bilder på Diara i hagen i dag när jag var och myste med henne:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards