Stangen

Alla inlägg den 14 mars 2016

Av Emma - 14 mars 2016 22:08

Måndag igen alla sötnosar! Lika seg och jobbig som alltid men fördelen är att den, precis som alla dagar, tar slut även om det inte känns som så. Och nu, medan måndagen tickar mot sitt slut ska jag berätta om min äventyrliga (eller inte) dag.

Efter skolan red jag och mamma ut på Emilio och Kiwi. Enilio var rätt seg i dag och gjorde inte mycket i onödan, eller ens när jag bad om det, haha. Men stundtals fick han lite motivation och brände på med de små benen han har. Sötare finns inte!
Under resten av kvällen har jag pluggat lite. Vi har stort NO-prov nästa måndag och sen stort SO-prov på tisdagen så det vill till att börja plugga redan nu för att vara i fas. Men även att det är jobbigt så är jag glad att båda proven är innan lovet för det kommer vara så värt allt plugg när man kan ta påsklov och veta att allt är färdigt - längtar redan tills då!

I mon har vi, likt alla Sveriges nior, nationellt prov i svenska. Läsförståelse i mon och sen skriva på torsdag. Jag har väldigt lätt för svenska, särskilt för att skriva noveller/berättelser som vi ska göra på torsdag, så är inte nervös. Det kommer jag dock vara inför övriga NP, haha.
Sen efter skolan är det dags för årets första hoppträning för Lasse - är så sjukt taggad! Äntligen börjar vi komma igång på riktigt!

Vi hörs i mon, godnatt <3
Bild från när vi debuterade 110 på en Lasseträning i somras:

Av Emma - 14 mars 2016 20:37

I dag kom boken, som jag vunnit i fanbloggen The Mortal Instruments Sveriges tävling, äntligen med posten! Och det är ingen mindre bok än Förlorade Själars Stad, bok 5 i The Mortal Instruments serien! Den släpps till vanlig försäljning 16 mars så jag har alltså fått den några dagar tidigare. Tycker verkligen att ni också måste läsa den för jag har ju läst den på engelska innan och den är grym!

Experimenterade med några coola bilder på den:

         

Av Emma - 14 mars 2016 10:00

Jag tror egentligen inte att det finns något som heter ovänskap men ni får se det som en liten parodiböjning på ovänner. ;)


Kiwi och Diara gillar inte varandra alls. Kiwi är elak mot Diara så fort hon får chansen och i går, när vi släppte in Diara i Zorros box för att kunna mocka hennes, stod Kiwi och trynade mot gallret med vitögat framme hela tiden. Näsan la hon upp på den lilla "hyllan" som finns mellan boxarna så att den stack ut mellan gallerpinnarna. Hon var otroligt söt så var såklart tvungen att ta massa bilder. Så här kommer en liten Kiwi bildbomb som visar just detta och inleds med en bild på Diara som helt fredligt står och äter de sista stråna av Zorros frukost.

Dags för måndags humor - enjoy!

               

Asså den blicken, haha:


 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards