Stangen

Alla inlägg den 20 mars 2016

Av Emma - 20 mars 2016 22:19

Denna helgen har verkligen bjudit på superväder med sol & plusgrader, något som vi inte varit särskilt bortskämda med det senaste. Synd bara att jag till största delen tillbringade min dag i soffan med plugg, plugg och åter plugg. Men nu är jag redo inför NO-provet i mon och sen ska jag tillbringa eftermiddagen (efter jag ridit Emilio) med att plugga SO. Sen på tisdag kväll är jag fri och har inlett påsklovet - det känns för tillfället som en hägring, haha.

Iaf, nu till dagens ridning. Började med Emilio och han var rätt seg. Vi fick skritta mycket då det var blankis på flera ställen på den rundan och jag tror inte han hade nåt emot det. XD Som vanligt piggnade han dock till i sista galoppen och då fick jag äntligen lite action.
Vid 10 red jag ut på häst två, Diara, med Victoria och hennes häst Dora. Vi red rundan över terränghindrena som jag tjatat så länge om nu och där var det dessutom avsmält och fint. Grusvägen, som rundan består av innan stigen med hindrena, var precis lagom mjuk och sviktande så vi jobbade hästarna i galopp en bra bit och Diara var superfin även om hon hade en tendens till att försöka snäppa upp tempot när hon trodde att jag inte märkte, hehe. Över de små hindren minskade bromsningschansen ganska rejält för tyckte hon ju var JÄTTEKUL! Finns inte ord stt beskriva hur mycket jag älskar hennes glädje, speciellt till hoppningen. Min fina, fina ponny.

Så det är vad jag har haft för mig innan jag entrade soffan och nu är det äntligen läggdags. Är verkligen helt död i huvudet efter denna mardrömshelg (om man ser till plugget alltså, för övrigt har den varit jättehärlig med bra ridpass osv.)
Godnatt alla! <3

Här får ni några bilder på Diara i dag när hon stod och kollade ut genom sitt boxfönster i vanlig ordning, det älskar hon verkligen att göra. De två första bilderna är dessutom lite påskinspirerade. ;)

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards