Stangen

Alla inlägg den 9 mars 2016

Av Emma - 9 mars 2016 22:45

Då all snö gör ridbanan oanvändbar får man rida dressyr så gott man kan ute i skogen och i dag var just en sån uteritt då jag fokuserade helt på dressyren. På raksträckorna jobbade jag henne i form samt gjorde massa övergångar och på de ställen det gick gjorde jag lite volter. Men eftersom det var skare på snön så var det ytterst få ställen jag kunde göra det på tyvärr. Tänk på att aldrig rida i form i backar! Då måste de ha huvudet fritt!
Diara var iaf jättejättefin. Fick en så bra känsla! Hon trampade på fram till bettet och gick i riktigt bärig form. Det gick dock aningen fort (inte mitt fel) men jag bromsade så gott jag kunde, hehe. I galoppen gick det mindre bra för där är hon så het ute i skogen att jag aldrig får igenom mina förhållningar utan hon ligger bara på bettet och vill öka mer, mer och MER! Sån är hon dock inte på banan som tur är... ;)

Så supernöjd med finaste ponnyn i dag. Just nu kör jag dressyr så mycket som möjligt då jag tänkte lite fel när jag anmälde mig till pay and riden. Trodde den var om tre veckor men det visade sig vara TVÅ. Vilket betyder att det är 1,5 veckor kvar nu. Jag får se lite om vi känner oss redo att åka dit, annars avanmäler jag och satsar på första hopptävlingen i april istället. Vi får se...

I mon har jag studiedag och ska rida Emilio, Diara och Zorro. Hoppas att förmiddagens små plusgrader och sol ska ta bort skaren så jag kan rida dressyr på fältet bakom stallet med Diara men har inga större förhoppningar med min vanliga tur, hehe.

Sov gott i natt <3

Några bilder på mig & D i dag, det blev coolt ljus på de två sista:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards