Stangen

Alla inlägg den 1 juni 2016

Av Emma - 1 juni 2016 08:06

Gårdagens ridningen var verkligen ett börja-om-från-början-pass. Det har kärvat så himla i dressyren för mig och Diara nu så jag kände att vi måste börja i en annan ände. Eftersom hon så fort jag tar tyglarna blir tjurig och tappar framåt bjudningen så red jag fram henne på så gott som långa tyglar och det ända kravet var att hon skulle gå på ordentligt vilket då inte var något problem. Hon är ju väldigt lätt att styra med sitsen så vi kunde rida volter och serpentinbågar precis som vanligt även att jag inte använde tyglarna. När vi kom upp i galopp där hon har lite lättare för formen så började jag i smyg plocka upp tyglarna lite åt gången, något jag fortsatte med i traven också sen. Så fort hon blev det allra minsta åt det tjuriga hållet och tappade tempo så gav jag efter igen. Till slut red jag på en ponny som gick i form och hade korta tyglar. Då gjorde jag mycket övergångar till skritt för att se att bjudningen fanns och försökte öven lura över formen i den svåra varvet där tempot alltid sjunker rejält. Det gick sådär första gången och jag fick nöja mig med ett bra tempo på lite längre tyglar. Sedan tog vi en skrittpaus på hellånga tyglar innan vi körde igen.
Även denna gång var jag jättenoga med att börja på längre tyglar och inte korta dem direkt även om jag såklart kunde göra det efter kortare tid denna gången. Del två av passet gick ytterligare lite bättre och jag fick med formen över till vänster varv också i slutet! Avslutade med lite skänkelvikningar utmed långsidorna och då kändes hon jättefin.
Det vi gjorde i går var långt ifrån något superpass men det ger oss en bättre grund nu som vi kan jobba vidare med på torsdag när Essi kommer.
Ha en bra onsdag! :D

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards