Stangen

Alla inlägg den 15 juni 2016

Av Emma - 15 juni 2016 20:20

Känslan på dagens träning var inte jättebra... Det berodde främst på att jag inte lyckades få Casper på bakbenen utan han blev lång och tung i handen, vi kom fel på hindrena och ibland fick han då inte med sig bakbenen utan rev. I framridningen var han dock jättejättefin så är lite fundersam på varför vi tappade allt så fort vi red mot ett hinder. När han förstår att vi ska hoppa sätter han upp näsan lite och drar på och då tappar vi bakbenen utan att jag riktigt hänger med på hur, hehe. Lasse sa iaf att jag ska ha bättre kontakt i munnen och hålla om ordentligt med benen och då blev det bättre med fortfarande inte helt bra.

Därför avslutade vi med en övning som bestod av tre upphöjda galoppbommar på kortsidan för att få in bakbenen under honom och sedan direkt diagonalen och över en kombination. När han hade bakbenen under sig fick jag igenom min förhållning mot kombinationen och han hoppade upp sig mycket bättre så Lasse sa att det var en bra övning för oss. Tror jag ska testa den med Diara nån gång också för skojs skull, hehe.

Men Casper har alltid hoppat finare på tävling än på träning så jag har hopp om att vi kan få till en hyfsad runda i vår omhoppingsdebut även om vi kanske inte är så snabba då jag aldrig tagit en omhoppningssväng med honom innan, haha.

 

Av Emma - 15 juni 2016 19:24

Hej! Hoppas ni har haft en bra dag, min har gått väldigt fort men har väl annars varit helt okej. Hoppträningen gick sådär, mer om den kommer som vanligt i ett eget inlägg som jag ska skriva efter jag skrivit detta.


Efter träningen red jag först ut Diara i skogen. Hon var jättepigg, riktigt riktigt taggad alltså. Hon är ju alltid pigg och så men i dag var det lite extra krydda på det. I traven kunde jag jobba henne jättefint i form, dock med många förhållningar, medans det var svårare i galoppen för där blev hon så himla stark och drog mest framåt så jag fick ta ganska hårt i henne för att få igenom mina förhållingar. Men, men, glädjen är det inget fel på och det är ju det viktigaste. I morgon ska vi träna för Essi och det är jag jättetaggad på. Att hon först och främst var så fin på banan i går och nu i skogen i dag gör att jag tror (eller iaf hoppas, vågar inte riktigt tro än) att vi är påväg upp ur vår dressyrsvaka. Ska bli jättekul att höra vas Essi tycker och hur hon kan hjälpa oss vidare. :D


Sedan red jag och mamma ut på Zorro och Kiwi. Kiwi skrittas ju som sagt bara vilket ledde till att jag tog lite extra svängar med Zorro och ibland väntade kvar för att sedan kunna galoppera ikapp. Det är inget bra när man rider Zorro för då blir han jättepigg, vilket leder till att han blir stark, vilket leder till att man har typ 600 kg (vet ej hur mkt han väger...) i handen. Och det, kära läsare, är tungt, jättetungt. Därför fick jag göra massa förhållingar för att få honom att bära sig själv och inte ens det hälpte i sista galoppbacken där han dansade fram i skänkelvikning ända tills jag lät honom galoppera iväg och sen hängde jag som en trasdocka därbak, haha. Det är svårt att tro det om Zorro men han kan faktiskt bli väldigt pigg och stark och han är, tvärtemot Emilio, inte särkilt rolig att rida då.


I mon ska jag som sagt dressyrträna Diara för Essi på kvällen och då blir det ridning av Emilio och Zorro på morgonen. Jag har hopp om att få mamma att ta den ena men man vet aldrig med henne, hehe.

 

Av Emma - 15 juni 2016 10:00

 

 


                 

Av Emma - 15 juni 2016 09:31

Halloj! Klockan är halv 10 och vi ska strax åka till Lasse där jag ska hoppträna Casper.
Jag vaknade upp till en regnig morgon i morse och beslutade därför att Emilios morgonritt fick bli longering istället för att slippa blöta ner sadel och träns. När jag hade fällt honom supernoga så hade det dock slutat regna nästan helt men jag longerade ändå. Han var ganska framåt men inte sådär busig som han kan vara.
Nu får jag hoppas att ni får en bra dag så hörs vi senare! Och missa inte det tidsinställda med det nästsista gänget med bilder från sommarphotoshooten med dressyrtema som kommer upp på bloggen vid 10. Kramizar sålänge! :)

Bilder på Stangen från i dag, visst börjar han bli fin nu när det mesta av vinterpälsen är borta?

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards