Stangen

Alla inlägg den 4 juni 2016

Av Emma - 4 juni 2016 17:39

Det var något svalare i dag men absolut inget att klaga på då det ändå var ca 19 grader. Ridturen i morse som ni fick ATM uppdatering från gick bra även om Stangen inte var pigg hela tiden utan det kom och gick i perioder. För honom var det nog skönt med lite svalare väder då han har rätt mycket päls kvar. Han blev inte lika svettig i dag iaf.


Vid 11 var jag hos Marie och vi red ut en sväng ihop på Casper och en av deras travare (som jag har glömt namnet på, hehe). Det är alltid lika kul att rida ut hos någon annan då alla rundor är nya. Här hemma är det få gånger man är på upptäcksfärd, särskilt med tanke på att jag och Emilio genom åren testat alla möjliga (och ibland omöjliga) ridvägar & stigar som ligger i närheten. Nu får man rida långt för att hamna på okänd mark och därför blir det aldrig att jag gör det, dock har jag planer på att göra det i sommar. Casper var iaf väldigt pigg och jättefin i formen. Vi red mycket i samlad galopp samtidigt som Marie travade. Avslutningsvis red vi även på en av deras långa travrakstäckor där vi rejsade på för fullt. Dock så travade Maries häst snabbare än vad Casper galopperade, haha.

Väl tillbaks i stallet badade jag Casper och hjälpte sedan till att packa lite saker inför tävlingen i mon innan mamma och pappa kom och hämtade mig. Då Maries lilla dotter Joline ska tävla med sin B-ponny i de första klasserna (LE & LD) i morgon och tävlingen börjar klockan åtta så blir det en tiiiidig morgon. Vi ska till Rappestad och det är drygt 11 mil dit så vi ska åka redan vid halv 6 vilket betyder uppstigning kl 4. Taggad, eller inte...

Jag och Casper ska hoppa LC & LB, båda bed. A. Förhoppningsvis nollar vi så att han blir kvalad till omhoppning. Vi har nämligen siktet inställt på Welshmästerskapen om två veckor och det går i omhoppningsklass. Så håll tummarna för oss! ♥


Bild från min och Caspers första tävling:

 

Av Emma - 4 juni 2016 16:42

Här kommer till sist bilderna från mitt och Zorros dressyrpass den 29 maj. ☺

             

Av Emma - 4 juni 2016 07:57

Godmorgon! Klockan är strax åtta och jag är påväg ut i skogen med Stangen, ihop med pappa & Zorro.
Var ute i stallet vid sju och släppte ut de andra två pållarna. Diara fick inviga sin flughuva med nosskydd - såå söt var hon!
Efter denna tur ska jag till Marie och rida Casper inför våran tävling i mon. Diara vilar i dag.
Just nu har vi börjat trava men det gick att skriva samtidigt, haha.
Ha en bra dag så hörs vi senare!

Några bilder från morgonen:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards