Stangen

Direktlänk till inlägg 10 juni 2016

S O M M A R L O V !

Av Emma - 10 juni 2016 19:15

Innan jag berättar om min dag  - får jag bara nämna att DET ÄR SOMMARLOV NU!!! Den känslan är oslagbar, i år dock lite avtrubbad av att man var tvungen att lämna bästa klassen för alltid. ♥


Min första sommarlovsdag (hör på den ni ;) ) har bestått av mycket häst. Diara red jag en sväng i skogen i morse, vilket ni fick ATM uppdatering ifrån. Om någon undrade varför jag var på marken och tog en sefie med henne mitt ute i skogen så berodde det inte på att jag ramlat av utan på att jag lyckades tappa mitt spö och fick hoppa av för att plocka upp det, hehe. Diara var iaf väldigt pigg. Hon har vilat två dagar nu och det märktes lugnt sagt. Jag jobbade en hel del dressyr på grusvägarna och där är hon en helt annan häst än inne på banan där hon bara stretar emot. Därför får man passa på i skogen, hehe.

   

Häst 2 var Zollsing (längesen jag kallade honom det nu...) som jag red ett dressyrpass på. Jag använder galoppombyterna till att få honom piggare för han tycker det är jätteroligt att galoppa runt och byta med en stor bakutspark. Han var jättefin både i dressyren och galoppombyterna. Det är lätt att han byter till korsgalopp men i dag avslutade vi med två snygga, samlade och rena byten, dock men den sedvanliga bakutsparken efteråt såklart. ;)

Bilder från avskrittningen:

     

Häst 3 blev Emilio. Hade tänkt longera honom först men kom sen på idén att tömköra istället. Har inte använt selen och tömmarna sen vårat misslyckades försök att köra in honom på nytt förra sommaren så tänkte att det var dags. Tog även på mig träningskläderna och så fick jag min jogging gjord på samma gång. När han travade var det inget jättetempo direkt utan mer behagligt men i galopperna så var det till att springa så snabbt man kunde för annars fanns det inte en chans att man hängde med. Därför galopperade vi rätt mycket och ganska långa bitar där det gick så att det skulle bli lite vettig intervallträning för mig.

Bild & film (dock utan ljud för råkade hålla för mikrofonen märkte jag nu efteråt...):

 


Just nu är mormor, morfar, farmor och min farbror här på ett minikals för att fira att jag har gått ut nian. Grillat & tårta blev det - inte fy skam.☺

I mon taggar jag den antagligen sista tävlingen innan sommarvilan för Diara, en LC & en LC+ i Vissmålen. Vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Måndag 13 maj 12:29

Det var så galet somrigt i morse! Soligt och varmt och otroliga dofter från alla blommande träd. Jag och Diara var ute på en ridtur. Dagen till ära blev det en av Emilios standard rundor och var så mysigt men samtidigt väldigt mycket minnen ...

Av Emma - Måndag 13 maj 12:26


Emilios födelsedag i dag och tankarna går lite extra till honom ...

Av Emma - Söndag 12 maj 21:45

I morse red jag Diara en lugnare tur i skogen och hon var pigg och fin.Utöver det har jag bara pluggat hela dagen. Nästan en skam med tanke på att det var värsta sommarvädret ute med sol och 22 grader. Men plugget måste som vanligt alltid prioriteras...

Av Emma - Lördag 11 maj 19:15


I dag blev det lite hoppning med Diara. Hon kändes väldigt fin i traven under framridningen, galoppen var lite knackigare som vanligt. Vi hoppade inget avancerat utan bara ett räcke på varje långsida då vi inte tagit ut övriga hinder för säsongen än ...

Av Emma - Fredag 10 maj 12:12

Vi är redan inne i maj! Så sjukt vad snabbt det går och det är nu mindre än en månad kvar tills jag flyttar hem från Uppsala! Klinikrotationen är slut vilket känns helt galet då den pågått i 1,5 år och man levt i det konstant. Men nu läser vi sista k...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards