Stangen

Direktlänk till inlägg 24 juni 2016

Glad Midsommar!

Av Emma - 24 juni 2016 21:58

Hej & Glad Midsommar! Jag hoppas eran midsommarafton är/har varit jättetrevlig och att vädret har varit på topp! Vi kan verkligen inte klaga på vårat väder då eftermiddagen bjudit på nära 30 grader och sol! Det är få midsommaraftnar som har sånt väder!

Varmt har det dock varit hela dagen. När jag red ut midsommarritten med Zorro i morse så hade det precis slutat regna och luften bara dröp av fukt. Det gjorde det väldigt tryckande i värmen även om solen var begravd under ett tjockt molntäcke. Zorro tyckte först att det var jättespännande att få komma ut i skogen vid den tiden men efter ett tag blev han orolig över att vara själv, började gnägga och försökte vända så jag fick bli arg. Efter detta återgick han till att vara sitt vanliga jag. Det var mysigt att rida bland all vattenånga men hade föredragit sol, hehe.
När jag kom hem från turen så låg det två kalvar och sov på gödselstacken. Då hade de rymt ur grannens bete! Jag höll på att dö av skratt! Så jag ringde in till mamma och pappa och så fick vi fösa kalvar kl halv sju på midsommaraftonsmorgonen, haha. De låg så avslappnat där bredvid Emilios bete men när vi försökte sätta på dem grimmor ville de inte så vi fick köra på den traditionella kofösningsmetoden: foderhink! Det funkade bra och de var snart i hagen igen. Var bara tvungen att berätta om detta för det var lite roligt.
Emilio och jag red sedan Aronrundan, den med långa galoppsträckor ni vet. Han var jättepigg och busig när vi racade och pappa var med med kameran så har några filmer & bilder till er!
Förutom ridningen har jag i dag joggat och sedan badat i sjön för första gången i år. Det bara rann svett om mig när jag kom tillbaka så var tvungen att få omedelbar svalkning, haha. Det var 21 grader i vattnet så inte så att man frös ihjäl åtminstone. ;)
Vi har även gjort två kransar och haft midsommarphotoshoot med Wilma & hästarna. Wilma bilderna blev bra medans hästarna var väl sådär. Det var flugor överallt på både oss och dem och de gillade inte att ha kransen på huvudet. De skakade på huvudet hela tiden både för att bli av med kransen och för att få väck flugorna ur ögonen då vi tagit av flughuvorna just när vi tog bilderna. Därför var kransen mer eller mindre sönder efter ett tag så vi fick lappa ihop den lite, hehe.

Nu är det så att jag fick en för tidig födelsedagspresent i dag - en iPhone 6s och det har tagit ganska mycket surf att fixa i ordning den och därför har jag inget kvar till att fixa bilderna eller filmerna till er. Så jag är rädd att ni måste vänta tills nästa månad och nöja er med mobilblogg sista veckan nu. Hatar när surfen tar slut, grr...

Ha en fortsatt fin kväll så hörs vi i mon! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Torsdag 28 mars 21:58


Hästtentan i går var en riktig utmaning. Den är ju hela veterinärprogrammets skräcktenta av en anledning. Känd för svåra frågor och lärarna är inte direkt generösa med poängen. Jag tror att det gick bra och hoppas verkligen det för har pluggat sjukt ...

Av Emma - Måndag 25 mars 11:25

Egentligen har jag påsklov nu men det är inget jag kan utnyttja då den stora hästtentan (känd för att vara veterinärprogrammets värsta tenta) är på onsdag. Så jag fick glatt stanna kvar i Uppsala och ägna hela helgen samt nu måndag och tisdag till at...

Av Emma - Lördag 16 mars 15:14

Är väldigt glad att det är lördag och jag inte behöver cykla till skolan i dag för det har varit riktigt pissväder. Först ösregn hela morgonen och fm och nu har det övergått till blötsnö och är helt vitt ute. Jag har pluggat hela dagen och är så tröt...

Av Emma - Söndag 10 mars 19:38


Från en solig och åtminstone dagtid varm vecka vände det i helgen tillbaka till vinter på heltid. Minusgrader, mulet, blåst och lite snö. Usch. Båda hästarna har gått båda dagarna och har varit ganska intensägande ridturer så som det ofta blir vid tr...

Av Emma - Fredag 8 mars 19:30

Var riktig fredagskänsla i dag när jag och Diara red iväg i strålande solsken på morgonen. Dessvärre var det även i dag väldigt kallt så blev mer vinter än vårkänsla när det gnistrade i frost på granarna. Men ändå härligt med sol! Diara var pigg och ...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards