Stangen

Alla inlägg den 19 april 2016

Av Emma - 19 april 2016 19:23

Tjao! Ännu en dag lider mot sitt slut och jag har lagt det andra tyska nationella provet bakom mig. Nu är det bara läsförståelsen kvar om en vecka och sen muntligt nån ännu obestämd dag.


Efter dagens skola red jag och mamma ihop på Diara och Kiwi. Vi värmde upp ute i skogen och red sen på banan. Jag red igenom LC:1 först och då var hon faktiskt riktigt fin förutom att hon saknade lite framåtbjudning och då och då tappade koncentrationen p.g.a all blåst. Sedan tränade vi vidare på omhoppningssvängar och det gick mycket bättre i dag och vi lyckades hålla tempot genom hela svängen och kunde sedan gasa iväg efteråt. Vi börjar komma på rätt spår nu... ☺


Har även en annan glad nyhet att berätta: Casper är fit for fight igen! Jag och Marie har pratat lite om hur vi ska fortsätta och bestämt oss för att börja lite riktiga träningar nu och sedan även tävlingar. Första träningen blir dressyr för Essi nu på lördag och så ev. hoppning för Lasse nästa tisdag. Den träningen kommer Diara tyvärr inte kunna vara med på då vi tävlar på söndag och då blir det för tight att hoppa igen två dagar senare. Tyvärr, tyvärr...


Iaf, ha en bra tisdagskväll alla! ♥

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards