Stangen

Alla inlägg den 23 april 2016

Av Emma - 23 april 2016 18:50

Dagens andra inlägg, hemskt vad aktiv jag var i dag, haha. I inlägget här under hittar ni vad jag hade att säga om dagens dressyrträning med finaste Casper. ☺


Min dag började med uteritt på Emilio ihop med pappa och Zorro. Emilio var faktiskt väldigt pigg. Trodde att han skulle sega mer med tanke på att han gick lite längre i går men icke. Och lika glad var jag för det, såklart.

Stangen i stallet innan vi red iväg:

 


Sedan fortsatte dagen med uteritt på Diara ihop med mamma och Kiwi. Vi tog det väldigt lugnt eftersom Diara ska tävla i mon och Kiwi, liksom Emilio, gick lite längre i går. Diara var iaf väldigt pigg och lite tjurig mot Kiwi som inte var sen med att tjura tillbaka.

Måste visa denna fina bilden på Kiwi i skogen när vi stannade till, hon är såå vacker:

 


Diara under pausen:

 

Förutom detta & dressyrträningen har jag i dag även joggat och fixat lite inför tävlingen i mon. Och så har jag ju såklart njutit av att ha en plugg- & läxfri helg för det händer inte ofta, tyvärr. Nu ska vi snart ut och ta in hästarna och då även tvätta Diaras ben och svans. Håll tummarna för att hon inte har en tappsko, jag är alltid lika nervös för det, haha.

Vi hörs i mon! ♥

Av Emma - 23 april 2016 18:40

Detta var min och Caspers första träning ihop och det kunde inte gått bättre. Marie kom med honom en halvtimme innan träningen så att jag hann känna igenom honom lite då jag inte suttit på hoinom sen i slutet av februari. Han kändes såklart lite stel men annars fin.


När Essi kom fick jag börja med att rida lite volter osv. så att hon kunde kolla in honom. Även hon såg att han var lite stel i sidorna så vi red mycket skänkelvikningar, öppna och 10-meters volter vilket snabbt gjorde honnom mycket mjukare. Han är väldigt annorlunda mota Diara som gärna stretar emot och har många egna åsikter. Casper är mycket mjukare i handen och söker sig gärna neråt, i höger varv lite för mycket så där jag fick tänka på att lyfta upp honom. Men som sagt, han var jätteättefin och Essi gillade honom också. Hon sa att han var en riktig pärla och att vi redan var redo för LB dressyr vilket var väldigt kul att höra. Så vad kan jag säga, en riktig liten dressyrponny var han. Har ju bara hoppat när jag ridit honom tidigare och därför aldrig utforskat hans dressyrsida fullt ut men nu märkte jag att han har kapacitet. En riktigt rolig träning var det och stor kontrast mota Diara. Men förhoppningsvis kmmer hon också bli mer stabil i formen snart.


Nästa gång jag saka rida Casper blir på tisdag då det är hoppträning - jättetaggad!


Några bilder från i dag, visst är han fiin?

                 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards