Stangen

Alla inlägg den 3 augusti 2016

Av Emma - 3 augusti 2016 13:36

Eller ja, långtur och långtur kan man väl inte direkt kalla det. Jag red iaf Vattenfallsrundan på honom ihop med Victoria och hennes pappas häst Camaron. Casper var förvånande nog inte det minsta tittig, han kollade inte på nåt! Sen kommer fjanten Diara som gått där säkert 50 gånger och fortfarande är lika rädd för allt, haha. Han var dock väldigt pigg så fick göra många förhållningar. Jag testade även på ett byte i en lite skarpare sväng och han bytte faktiskt. Är taggad på att jobba vidare med detta.

Har även joggat och rundan började lugnare än vanligt. Det var nämligen så att mamma skulle ut med Kiwi i skogen samtidigt och då gick och sprang jag med henne när hon skrittade och travade tills vi tog åt olika håll. Mysigt men kanske inte så mycket träning, eller möjligtvis någon slags lugn intervallträning då Kiwi ändå travar ganska så fort. Men sen när vi skilts åt blev det andra bullar och helt klart jobbigare bullar, haha.


I morgon ska Diara ridas igen, en kortare uteritt, (längtar även om hon bara vilat tre dagar, haha), Emilio ska gå, även han ut i skogen,  och så ska jag rida Casper på banan. Kontrast mota dagens ridning med bara en häst. Dock så är det inte joggingdag i mon och det gör det hela mycket lättare, haha.


Bild från när jag red Casper allra första gången. Hade inte kunnat drömma om allt vi skulle göra ihop då!

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards