Stangen

Alla inlägg den 17 augusti 2016

Av Emma - 17 augusti 2016 22:06

Och kanske är vi uppe på krönet nu...? Diara var jättefin i dag! Väldigt pigg men fin! Jag blandade Mikaelas tips med Camillas och Essis och kände mig fram lite för att få henne dit jag ville. I blrjan var hon hård i vänster sidan som vanligt men lyckades banka igenom det ganska bra. Galoppen var överlägset bäst precis som vanligt - stoooor guldstjärna! Jag avslutade med att rida igenom LB:1 programmet och det gjorde hon riktigt bra! Taggad på att fortsätta träna nu.

Av Emma - 17 augusti 2016 15:31

I dag var en sån där tråkig dag då jag och mamma var tvungna att åka till stan och handla, något som vi båda avskyr. Jag hängde ju inte med för matens skull som vi kanske förstår utan jag var på jakt efter en skolkalender nu inför skolstarten. Jag visste precis hur den skulle va men vi har inte lyckats hitta den varianten som jag brukar ha. I dag gjorde vi dock det, fanns bara 2 kvar så vi hade tur! Det är en liten kalender men utbytbar fram och baksida för egna bilder. Inuti finns förutom almanacka plats för både schema, anteckninar, to-do's och provresultat! Perfekt! Nu ska jag bara välja ut några fina bilder att sätta i.


Ridbanan hade blivit så hård av allt regn så det gick inte att rida på den. Därför ska pappa sladda den när han kommer hem från jobbet så då blir vårat uppföljningspass från dressyrträningen i kväll istället. Jag har roat mig med att bära ut alla hinder från hoppbanan jag byggde och det var jättejobbigt, haha. Jag hatar att bära hinder. Det var totallt 20 bommar, 14 hinderstöd, två infångare och en vattenmatta som jag fick konka ut. Bläää....


Kvällens pass skriver jag mer om senare. ☺

 

Av Emma - 17 augusti 2016 14:59

Jag måste spontant säga att Mikaela var väldigt lik Essi att träna för. Även hon hade det här tänket att det ska gå ganska så fort för att rida fram bakbenen till handen. (tvärt emot Camillas filosofi) En skillnad var dock att med Essi rider vi många olika övningar hela tiden (öppna, sluta, skänkelvikningar, serpentiner osv, osv.) medans med Mikaela red vi på volt så gott som hela träningen. Hon visade mig hur olika jag måste rida i de olika varven då Diara är starkare i vänster. Där måste jag verkligen trycka på ordentligt med innerskänkeln för att forma henne runt den så att avståndet mellan nos och svans blir kortare. I höger var det tvärtom. Där vill hon gärna överböja sig och glida ut med ytterbogen istället. Då fick jag rida henne rakare och aktivera höger bakben med min innerskänkel samtidigt som jag tar förhållingar på yttertygel för att räta henne. Fick också rida mycket öka-minska i både trav och galopp med fokus på större steg men inte snabbare takt vilket var svårare än det låter.


Det blev ingen wow-upplevelse eller så men det kan man ju inte förvänta sig efter första gången. Antagligen kommer vi dock inte fortsätta träna för henne. Inte var att hon var dålig utan snarare för att det kostar för mycket. Först och främst tog han nästan dubbelt så mycket för en träning mota Essi, sen åker hon inte ut och håller träningar (som Essi gör) och vi har nästan 4 mil till henne och det kostar ju att ligga och åka också. Så man kan säga att jag får ungefär 3 Essiträningar för 1 Mikaelaträning och de var ändå rätt så lika tränare även om de tävlar på olika nivåer. Inget är skrivet i sten men troligvis så fortsätter vi inte för henne.


Några bilder från i går:

       

Här får ni även ett kort klipp från träningen:

Av Emma - 17 augusti 2016 10:30

         

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards