Stangen

Alla inlägg den 10 augusti 2016

Av Emma - 10 augusti 2016 22:45

I dag har det varit så äckligt väder. Under förmiddagen var det soligt och regnigt om vartannat men konstant blåst. Sen vann dock regnet och det har öst ner typ hela dagen. Inte roligaste vädret att inviga de nya bommarna i men det var ju kul att hoppa iaf. ;) Jag hoppade alltså med Diara, Casper och Zorro och Diara får guldstjärnan även i dag.

Diara
Först ut var då Diara och vi fick rida i regn... Jag testade det nya bettet på henne (tredelat med fasta ringar) och hon verkade trivas bra med det och hon var jättefin att rida. Ska fortsätta med detta i nån vecka nu för att känna efter ordentligt och sedan variera det med det raka bettet för munnens skull.
Hoppningen gick iaf superbra! Jag satt tillbaka hela vägen mot hindren och såg faktiskt avstånden hyfsat bra så vi kom rätt nästan varje gång. Hade byggt rätt tittiga hinder men det var inget hon brydde sig om. Vi värmde upp med några 70 cm språng för att sedan hoppa bana på både 80 och 90 cm och hon hoppade jättefint! Detta kändes som en jättebra uppladdning inför lördagens tävling som är finalen i Agria Pony Trophy (LC).

Filmen verkar inte funka att lägga in så länkar den HÄR istället och så får ni två screenshots här nedan:

    


Casper
Andra pållen var Casper som jag hoppade på samma sätt som Diara. I uppvärmningshoppen var han lite slarvig och rev några gånger då han antagligen tyckte att 70 cm var för lågt (haha) men när vi i slutet hoppade bana på 80-90 cm och jag la lite mer tryck på honom så hoppade han jättefint!

Zorro
Sedan sänktes hindren till 50 cm och Zorro gjorde entré. Vi hade lite kul åt att den största hästen hoppar lägst hinder, haha. Zorro var inte särskilt rolig i dag. När det regnar och blåser så mycket vill han bara vända rumpan mot vinden hela tiden vilket inte underlättar arbetet direkt. Så jag fick inte igenom honom riktigt och han hängde mest i handen vilket inte var bästa utgångsläget för hoppning. Ändå hoppade han ganska bra för att vara Zorro och fick lite feeling stundtals. Avstånden var inte lätta att reglera då han för det första redan hängde i handen och för det andra så är han ju inte så kvick av sig, hehe. Så vi gjorde det bästa av saken och hade bara kul för det var väl inte den mest seriösa hoppträningen, det är ju bara på skoj med Zorro.

Jag har även joggat i dag och till och med det var kallt. Fruktansvärt rått är det ute nu med regn, blåst och bara 10 grader. Därför fick pållarna vara inne i natt, det är skönare för dem. Stackars Casper och Joppe har vi ju inga boxar till men de åker troligtvis hem på fredag och tills dess får de gå med sina täcken.

I mon ska jag rida ut på Joppe och hoppa de nya hindrena på Emilio. Nu däremot är det naptime, natti natti!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards