Stangen

Alla inlägg den 20 augusti 2016

Av Emma - 20 augusti 2016 20:52

Emilio - 40 cm bed. A:0/A:0 - 0+0 fel & vinst!

Emilio var ganska så seg inför dagens start. Han tyckte att jag var jobbig som red honom på banan i dag igen. Men så fort han fick börja hoppa så kom han igång och hoppade jättefint! Jag är nöjd med våran runda. Det var en stabil nolla och i omhoppningen körde jag på taktiken att trava stundtals för att kunna ta snävare svängar. Det var även de svängarna som gjorde att vi för första gången stod som segrare, annars brukar vi alltid komma tvåa. Första blå-gula med Stangen! Ingen riktig tävling men ändå, det kommer jag och Emilio aldrig kunna hoppa någon då jag är både för lång och för gammal.

Innan start:

   

PS. Ser ni Wilma i nerekanten?


 

Screenshots:

       

Prisutdelning:

 

 


Diara - 90 cm bed. A:0/A:0 - 0+0 fel

Diara var superfin i dag, ganska så taggig och pigg men lyssnade ändå bra. Hon hoppade super och gjorde en klockren dubbelnolla, tre sekunder långsammare än Emilio vilket gjorde att vi kom tvåa. (Pappa glömde omhoppningsbanan så han kom sist.) För oss var detta mer träning än tävling och är jättenöjd med henne. Hon svarade direkt både framåt och bakåt när jag reglerade avstånd och var kvick och vändbar i omhoppningssvängarna. ♥

Framridning:

         

Screenshots:

       

Film på våran ritt, omhoppning över de tre sista hindren:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards