Stangen

Alla inlägg den 5 augusti 2016

Av Emma - 5 augusti 2016 22:08

Jag tycker att man alltid har lite extra motivation när man kommer hem från en tävling och man vill bara ut och hoppa själv också! Därför var det ju perfekt att det var just det som jag och Diara skulle göra i dag.

Jag lyckades få igenom henne ganska bra i uppvärmningen och när hon väl fått med bakbenen körde vi massa korta tempoväxlingar i galopp så hon blev hur pigg som helst.
Passets främsta fokus var ju att hoppa tighta studs så att hon verkligen fick ta i. Det varvade vi med vanliga skutt över de två cavalettisar som stod på varsin diagonal. Diara var superduktig och helt med på noterna. Avslutade med att hoppa en distans, två räcken på 90 cm med 4 små galoppsprång emellan, och det gjorde hon jättefint trots att hon var lite trött i benen efter studen. Bästa ponnyn!

I morgon var tanken först att rida dressyr på Diara men då dagens pass blev rätt hårt så får hon gå ut en sväng istället. Sedan ska även Casper och Emilio ridas, eventuellt även Joppe om jag inte tar honom på söndag istället. Ska även skriva om dagens tävling tänkte jag. Hörs i mon!

Två superfina bilder som togs på mig och Diara när vi tävlade i Grevagården:

Av Emma - 5 augusti 2016 14:16

Nu är vi på väg hem! Cassino fick 9 fel i 110 och 4 fel i 120. Men i 120 var det få nollor så alla fyrafelare kom delad fyra och fick också clear round rosett. Skriver mer om ritterna senare.

Nu ska jag rida en häst åt Camilla när vi kommer hem och sen ska jag ju hoppa Diara lite också som jag skrev i går. Vi hörs i kväll!

Cassino när jag travade av honom:

Av Emma - 5 augusti 2016 11:00

Inte mycket till inlägg egentligen kanske men är han inte för söt?!


 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards