Stangen

Direktlänk till inlägg 6 april 2016

Kontraster

Av Emma - 6 april 2016 22:19

Det var en enorm väder skillnad från i går till i dag. I går var det nästan 15 grader varmt, vindstilla och soldis och jag red för första gången i år ut i bara munkjacka, jordpush och sommaridhandskar medans vädret i dag bjöd på regn, blåst och ca 5 grader. Men är det april så är det. ;)

Jag lät mig som vanligt inte hindras av regnet, det vet vi hästmänniskor att det är omöjligt att göra, utan red Diara på banan precis som planerat. Och guuuud var fin hon var! Dressyrträningen i söndags gjorde verkligen susen för hon var mycket mjukare och sökte sig dessutom ner i form av sig själv bara jag tog i tyglarna vilket är ett enormt framsteg! Mindre dressyrigt var det kanske att hon var på bushumör i och med att det blåste rätt mycket. Flera gånger under framskrittningen började hon kasta med huvudet och småskutta på stället för att sedan trava iväg så det fick bli framskrittning på kort tygel för att det inte skulle bli framtravning istället, haha.
Jag tog även några språng på henne på ett räcke och en oxer bara för att känna in lite. Hon hoppade suuuperfint och jag såg dessutom avstånden vilket jag är väldigt stolt över. Kanske kommer det sätta sig nån gång...?

Pappa fotade lite på oss men har inte orkat redigera dem. Ni får stå ut ändå. ;)

                         

Avskrittning i skogen:

 

Måste även nämna att Catarina vann Sveriges Mästerkock! Jag har hejat på henne hela tiden och satt som klistrad i soffan i kväll när det avgjordes - sjukt nervöst! Men blev jätteglad när hon vann för det förtjänade hon verkligen. Tårtan hon gjorde i slutet var to die for - den var sååå vacker! Vill också kunna baka & laga mat på bra, haha. Jag vet att hon aldrig kommer läsa detta, men iaf: Stort grattis Cattis!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Fredag 10 maj 12:12

Vi är redan inne i maj! Så sjukt vad snabbt det går och det är nu mindre än en månad kvar tills jag flyttar hem från Uppsala! Klinikrotationen är slut vilket känns helt galet då den pågått i 1,5 år och man levt i det konstant. Men nu läser vi sista k...

Av Emma - Onsdag 17 april 21:14

Startade min dag i stallet där jag red en tur på Diara. Det var riktigt soligt och härligt och fick nästan lite sommarkänsla. Även Diara var på tårna och ville galoppera massa. Sommarkänslan avtog dock snabbt när jag kom tillbaka och det började sn...

Av Emma - Tisdag 16 april 21:47


Har varit lite tomt här nu men har inte hänt mycket mer än skola och plugg. Nu är jag iaf hemma igen och kommer bara det tillstå söndag. Så mysigt! Dessutom har det äntligen börjat kännas lite vårigt ute och kommit mycket blommor och lite knoppar på ...

Av Emma - Söndag 31 mars 21:47


Enligt termometern var det 15 grader i dag men jag tyckte ändå det var mycket kallare än tidigare dagar. Kanske berodde på att det inte var någon sol, haha. Jag började dagen med en uteritt på Diara. Hon var rätt tittig och oharmonisk. Dessutom frö...

Av Emma - Lördag 30 mars 21:06

Hoppas att ni har haft en fin påskafton! Jag började min med en tur i skogen på en väldigt tittig och spänd Zorro. Sedan åkte vi till mormor och morfar på fika och resten av dagen spenderades hemma. Promenad och lek med Molly och sen började jag plug...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards