Stangen

Alla inlägg den 2 juli 2016

Av Emma - 2 juli 2016 21:24

Nu är allt klart inför i mon. Diara är badad och allt är inpackat. Det blir uppstigning kl 5 för att hinna fixa det sista innan avfärd halv 7.
Vi ska alltså till Grevagården och hoppa en LD+ och en LC+. Håll gärna tummarna för oss, hehe. Har lovat Camilla att rida skolridning i lugnt tempo nu enligt vårt nya ridsätt men kommer självklart ändå försöka vinna även om det snarare får bli genom snäva svängar då. Är i vilket fall som helst taggad och ska nu sova för att inte vara helt död i mon. ;)
Natti natti!

Av Emma - 2 juli 2016 17:14

                                     

Av Emma - 2 juli 2016 17:03

Hej! Jag måste gnälla lite över att detta varit en fruktansvärt regnig och tråkig lördag. Vi har dock haft tur med uppehåll under ridningen så det är ju alltid nåt. ;)


I morse red hela familjen ut på Diara, Kiwi och Zorro. Jag jobbade Diara enligt Camillas metod hela turen och hon blev jättefin stundtals. Sen är hon lite svårare i skogen då hon sååå gärna vill flasha iväg i full galopp men om man hela tiden ser till att hålla henne på mattan så går det bra. Det är mer om man låter henne göra nåt litet som det lätt ballar ur, hehe.


Sedan hoppade jag Emilio på banan. I uppvärmningen försökte jag bromsa upp honom på samma sätt som Diara, självklart utan målet att rida honom i form då han aldrig gått i form i hela sitt liv typ, utan mer för skojs skull. Han blev faktiskt mjukare och finare av det så lite plus blev det iaf. Hoppningen var självklart inget avancerat utan några småhinder på 40-50 cm som alltid när vi hoppar. Det är ju inte det det handlar om utan om hur himla kul vi alltid har ihop när vi gör det. Emilio tycker det är jättekul att hoppa och jag älskar att göra det på honom! ♥

Några oredigerade bilder & en film (observera hur han drar på mot hindret!):

                         


 


Nu i kväll ska Diara badas och allt ska packas inför i mon då vi måste åka redan vid halv 7. Seeeegt men vad gör man inte för en tävling. ;)

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards