Stangen

Alla inlägg den 16 juli 2016

Av Emma - 16 juli 2016 20:37

Hej! Vad har ni hittat på i dag? Jag har ridit två hästar, joggat och målat bommar. Med andra ord typ exakt det jag gjort flera dagar på raken nu, haha. I morgon blir det dock ändring på detta då jag & Victoria ska till Kyrkekvarn och rida islandshäst ihop! Jag har varit där själv förra sommaren och så med Victoria i höstas så ska bli jättekul att göra det igen - det är sååå kul att tölta! Jag önskade hästen Fredur (har ridit honom alla gånger) även denna gång men han skulle troligtvis gå på "häst och stuga" då så blir antagligen någon annan. Tycker att det är väldigt synd då jag verkligen sett fram emot att få rida honom igen men ska iaf önska en pigg och busig häst!


Iaf, min dag i dag började med ridning av Diara. Jag, mamma och pappa red först en kortare runda i skogen och när vi kom tillbaks red jag och Diara lite på banan också. I skogen gick hon inte alls sådär fint som i går utan ville inte. Därför fick jag kämpa desto mer för att få igenom henne på banan sen när hon inte redan börjat jobbet i skogen. Men efter mycket tålamod och lirkande så blev hon lika fin som i går och är väldigt glad över att jag lyckades få henne dit trots att hon var mycket "svårare" i dag. I vanliga fall brukar jag aldrig få henne att gå särskilt bra när hon har en dålig dag men nu nådde vi ju till samma nivå vilket var jättekul. ♥

Sen åkte jag ner och red China en sväng i skogen. Eftersom det blev så lite motion för henne i går p.g.a åskan så galopperade vi ganska mycket och det tyckte hon var jättekul, hihi.

 


För att avsluta med en liten bomstatus kan jag säga att de svart-vita bommarna oxå är klara nu. I dag målade jag första omgången blått på de blå-gula (blev supersnyggt) och påbörjade även de engelska bommarna, med de små vita fälten.

Kolla vilken skillnad det är mellan den gamla och nya blåa färgen!

         

Dagens projekt:

   

De helt klara bommarna:

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards