Stangen

Alla inlägg den 4 juli 2016

Av Emma - 4 juli 2016 17:12

Vädret i dag har varit en ständligt växlande mellan strålande sol och ösregn, nästan lite aprilväder. ;)


Jag red tre hästar i dag och klarade mig undan regnet alla gånger. Först ut var Emilio ihop med mamma och Kiwi. Hästarna har varit ute sin första natt för säsongen nu men det märktes inte av för Emilio var jättepigg och framåt. Zorro, som var häst två, var också pigg. Jag red honom ett dressyrpass i skogen där jag fokuserade på att få honom att trava lååångsamt och att vara rak. Det var lättare på honom än på Diara då han själv vet att det är bekvämt att gå ner i form och inte försöker slingra sig och komma undan som Diara gör. Så han var jättefin och precis lagom tempererad (åtminstone i traven, i galoppen gick det lite väl fort, hehe).

Avslutningsvis skrittade jag ut Diara en sväng i skogen barbacka. Nu ska hon få vila i ca en vecka innan vi börjar ladda upp inför NF-mästerskapen. Jag ska skriva ett inlägg om vilka klasser vi ska vara med i osv. lite närmare mästerskapet sen. I dag var hon iaf väldigt lugn och vi hade en jättemysig tur. ♥


När jag skulle jogga kom dock en störtskur (de andra hade kommit när jag var i stallet så det var ju lite tur) så jag var dygnsur av både svett och, kanske allra främst, regn när jag kom hem. Det första jag gjorde då, innan ducshen, var att ta fram mobilen och gå in på Equipe för att följa Cassinos första kval i Falsterbo online - och han nollade!!! Blev såå glad! Och i mon ska vi troligvis dit över dagen och då heja på honom i kval 2. ♥


Bild & film på Zorro från i dag:

 


 

Av Emma - 4 juli 2016 10:00

Jag fyllde ju år för en vecka sen nu (27 juni) och in detta inlägget ska jag visa er bilder på vad jag fick. De flesta bilder är egentagna, de andra hämtade från Hööks hemsida. ☺


IPhone 6s + skärmskydd (som ni ser på bild 3)                    


Tävlingsset JH Collection

           


Ridhandskar Horse Tech

   


Benskydd Equixpert

   


Mulletäcke

 

Ridstrumpor

   


Spiralblock

       

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards