Stangen

Alla inlägg den 5 juli 2016

Av Emma - 5 juli 2016 17:27

Nu är vi påväg hem efter en lång dag i Falsterbo. Cassino var näst sista start för dagen så vi åkte direkt efteråt. Han petade tyvärr två bommar så 8 fel och ingen final. Jättesynd verkligen för han var superfin! Kanske var det ösregnet som påverkade för det kom ju oturligt nog lagom till hans start.

Vi har handlat en hel del på mässan också och kommer skriva om dem här sen.
Sålänge bjuder jag på några mobilbilder från dagen:

Av Emma - 5 juli 2016 16:34

Nervööööös!!!

Av Emma - 5 juli 2016 09:00

Detta är ett litet, egentligen onödigt men ändå lite roligt, inlägg med fördelar & nackdelar på de klubbar där jag tävlat. Jag ger två positiva och två negativa på varje - utan undantag. Just därför finns det vissa punkter som är mindre seriösa så en del lubbar nästan bara har + eller -.

Avslutningsvis får ni lite blandade bilder som jag tagit på klubben, försöker hitta både såna där man ser anläggningen och såna som visar mina meriter. ☺

Då kör vi i gång, här kommer de i bokstavsordning: 



Klubb: Anebyortens Ridklubb

Mina meriter: Tog sista nollan för att kvala till omhoppning med Diara (23/5-15), vinst i LC med Diara (28/5-16)

Logga:

 

+ Jättefin tävlingsbana, stor och med bra underlag

+ Mysig klubb med trevliga funtionärer

- Väldigt liten framridning

- Endast framhoppning i ett varv

Mina bilder därifrån:

   

 

     


Klubb: Bratteborgs Ryttarsällskap

Logga:

    

Mina meriter: Min & Diaras tävlingsdebut (26/7-14), våran lokala debut – LD (11/4-15) & våran LC debut (9/5-15)

+ Bra upplyst ridhuset

+ Fina hinder

- Stenigt underlag på framridnings/framhoppningsbanan (beror på om det är inne eller ute tävling)

- Liten transportparkering

Mina bilder därifrån:

      
   



Klubb: Grankärrs Gränsryttare

Logga:

 

Mina meriter: Andra plats i KM med Diara (17/10-15) & delad fjärde plats i LC med Diara (30/4-16)

+ Hemmaklubben med allt vad det innebär (man känner de flesta osv.)

+ Superfräsh anläggning (kafeterian är jääättefiiiin!)

- Djup tävlingbana

- Manuell tidtagning

Mina bilder därifrån:

   

   

Klubb: Grevagårdens Ryttarförening

Logga:

 

Mina meriter: Min & Diaras första dubbelnolla (13/6-15) & fjärde plats i LD+ med Diara (3/7-16)

+ Jättebra framhoppnings- och tävlingbana (underlaget är super)

+ Välorganiserat

- Endast framhoppning i ett varv

- Ganska opersonlig klubb då den är lite mer ”proffsig”

Mina bilder därifrån:

            

Klubb: Jönköpings Fältrittklubb

Logga:

 

Mina meriter: Nolla i årsdebuten 2015 – 80 cm pay and jump (15/3-15) & dubbelnolla i 2015's sista lokala tävling 2015 – LC (7/11-15)

+ Tre fina ridhus med bra underlag

+ Tävlingsridhuset är väldigt stort och har automatisk bevattning

- Långt mellan framhoppning & tävlingbana

- Dålig speaker, svårt att höra vad den säger

Mina bilder därifrån:

      

Klubb: Rappestads Ridklubb

Logga:

 

Mina meriter: Kvalade till omhoppning i både LC och LB med Casper (5/6-16)

+ Fina hinder

+ Jättestort, fint och nybyggt ridhus

- Djup och lerig bana när den är blöt

- Dålig servering och inga riktiga toaletter

Mina bilder därifrån:

 

  


Klubb: Svarttorps Ridsällskap

Logga:

 

Mina meriter: Mina & Emilios två tävlingar: 2011 (40 cm – felfri) & 2012 (30 & 40 cm – felfri i båda). Tävlingsdebuten med Casper – nollad ebåde LC & LB (22/5-16).

+ Mysig kafateria

+ Bra organiserat

- Djup och tung bana, särskilt när den är blöt

- Ingen bevattning av banan

Mina bilder därifrån:

                       
 


Klubb: Tranås Ridklubb

Logga:

 

Mina meriter: Tredje plats i LC med Diara & våran LB debut (15/5-16)

+ Stor och fin tävlingbana & jättefint (och gigantiskt, hehe) ridhus

+ Stor och luftig kafeteria med stort utbud

- Trång framhoppning

- Vissa hinder har reklamskyltar bestående av papper i en plastficka vilket inte är på lämpligt när det blåser...

Mina bilder därifrån:

               

Klubb: Ulricehamnsbygdens Ridklubb

Logga:

 

Mina meriter: Nolla i båda klasserna med Diara på båda våra pay and jump's där (23/7-14 & 6/8-14) & vi gjorde våran omhoppningsdebut här (6/6-15)

+ Stor gräsbana med vattentåligt underlag

+ Bra transportparkering

- Ingen direkt kafeteria

- Trång framridning och framhoppning

Mina bilder därifrån:

                         



Klubb: Vaggeryd-Skillingaryds Ridklubb

Logga:

 

Mina meriter: Nolla i en LD (24/4-16)

+ Jättebra underlag på banan

+ Superfin hinderpark (de torkade t.o.m bommarna med trasor mellan klasserna

- Dålig framridning & framhoppning vid blött väder

- Trång transportparkering

Mina bilder därifrån:

 

     

Klubb: Vetlandaortens Ryttarförening

Logga:

 

Mina meriter: Nolla i NF-mästerskapens uppvärmningsklass (16/7-15)

+ Fina uppstallnings/meetingboxar (har inte använt dem själv men har sett att de är fina)

+ Många olika banor (3 sandbanor, en gräsbana & två ridhus) & fin hinderpark

- Dåligt underlag i tävlingsridhuset

- Gräsbanan är ojämn

Mina bilder därifrån:

               

Klubb: Vissmålens Ridklubb

Logga:

 

Mina meriter: Tredje plats i min och Diaras LC+ debut

+ Jättefina rosetter

+ Mysig klubb med trevlig personal (alla ryttare fick goodiebag innan start och alla hästar fick morot och knäckebröd påväg ut från banan)

- Jättedåligt underlag på utebanorna

- Endast framridning & framhoppning i ett varv

Mina bilder därifrån:

     

Klubb: Värnamobygdens Ryttarförening

Logga:

 

Mina meriter: Dressyrdebut & omhoppningsdebut med Casper i samband med Welsh-SM (18-19/6-16)

+ Bra underlag på alla banor (hindrena var väldigt dekorerade med blommor och liknande)

+ Bra transportparkering

- Brant trappa upp till ett liiiitet sekreteriat

- Endast framhoppning i ett varv

Mina bilder därifrån:

           

Klubb: Ydre Ridklubb

Logga:

 

Mina meriter: Min & Diaras dressyrdebut

+ Jättetrevliga funtionärer

+ Fint ridhus

- Dåligt underlag på framridningen (utebanan)

- En liten uteservering

Mina bilder därifrån:

         

Av Emma - 5 juli 2016 06:17

Nu kör vi mot Falsterbo och har drygt 34 mil att avverka. Inte så jättekul för mig som mår illa av att åka bil, hehe. Men det ska bli kul när vi väl är på plats! Höjdpunkterna är helt klart Cassinos andra kval samt ponnyküren.
Det var en tidig morgon i dag också, kvart i 5 hasade vi oss upp så är lite lagom död då jag fortfarande var trött efter lördagens uppstigning vid 5. Lite skillnad på väglängd och nivå på tävling bara. ;)

Det kommer upp ett tidsinställt under morgonen och annars hörs vi säkert under dagen. :)

Wilma som ligger i sin bur och har ännu ingen aning om att hon ska till Falsterbo:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards