Stangen

Alla inlägg den 21 juli 2016

Av Emma - 21 juli 2016 23:09

Efter min hoppträning gjorde jag och Victoria en repris på i förrgår. Jag red över till henne med Emilio och så badade vi ihop. Denna gången var både Emilio och Dora mycket piggare på att gå i och gjorde det helt frivilligt. Emilio fick gå ut lite längre denna gången och hade vatten upp till magen ungefär. Han har inte det minsta intresse av att gå runt och sparka som Dora gör utan nöjer sig med att bara stå helt stilla och kolla ut över vattnet - såå härligt! Det är riktig hästsommar det!
Sen fick han låna Doras box igen medan jag och Victoria badade själva. Han var betydligt lugnare i dag, åt upp sitt hö direkt och hade inte bajsat lika mycket (1 gång istället för 3 som förra gången).
Det var 21 grader i vattnet så det var jätteskönt att bada och sen fikade vi vid sjön efteråt - så mysigt.
När jag skulle rida hem kom mamma och pappa där på Kiwi och Zorro som en liten överraskning så jag fick sällskap hem. Alltid uppskattat då vägen emellan oss endast går att skritta på.

I morgon ska jag och Emilio göra våran årliga "långtur". Nej, men vi ska rida Vattenfall och den är rätt lång för honom då han börjar bli gammal, inte är van att gå så långt samt att jag är för lång för honom egentligen (om nån har missat det, haha). Därför rider vi den bara en gång om året och det är något vi båda uppskattar väldigt mycket. Blir så nostalgisk, hehe. Vi tar även med picknick och fikar vi sjön som ligger vid vattenfallet.
Ska i morgon även måla klart de sista bommarna samt jogga. Vad ska ni hitta på?
Sov gott i natt!<3

Bild på min och Victorias fikautsikt:

Jag som knappt vågar peta på Victorias marsvin av rädsla för att den ska bita mig. Ser ni att jag har knytnäven beredd, haha. Dock så lyckades hon till och med få mig att pussa på den sen, hur gick det till undrar jag...?

Av Emma - 21 juli 2016 22:52

Dagens hoppträning gick inte alls särskilt bra om jag ska vara ärlig.
I uppvärmningen red jag verkligen enligt Camillas metod med långsam trav men eftersom det var så mycket hinder på banan fanns det inte plats att böja igenom henne ordentligt utan det blev mer raksträckor och hon gav inte efter det minsta. Hon var inte tung i handen alltså men ville absolut inte söka sig neråt. Att jag bromsat henne hela uppvärmningen hängde med in i hoppningen sen och det i kombination med stekande sol och 25 grader gjorde Diara sådär seg och loj som jag hatar när hon är - särskilt när vi ska hoppa. Då bjuder hon knappt mot hindrena och jag har inget att reglera avstånd med då hon inte lyssnar framåt. Sen hoppar hon ju fint ändå men vi kommer fel nästan hela tiden och hon bara segar!
I slutet lyckades jag dock äntligen få liv i henne (hehe) och hon fick sitt vanliga hindersug. Därav blev de sista sprången jättebra men passets totalla känsla är inte särskilt bra. Men vi ska ev. till Lasse igen på söndag och hoppa lite och då får jag nog ändå välja att rida en mer "aggressiv" uppvärmning med mycket tempoväxlingar och accelerationer. Det långsamma tempot får bli till dressyren tills hon lärt sig hur hon ska gå och kommer dit snabbare.

Vet inte om det finns film på några av de sisra sprången att visa (har inte kollat på filmerna än) men annars får ni kanske några screenshots. :)

Av Emma - 21 juli 2016 12:35

Dax att lasta - premiär i nya transportbootsen!

Av Emma - 21 juli 2016 11:54

I dag var Casper supersuperduktig! Jag red fram honom som vanligt och fick fokusera massor på att bromsa upp honom då han var så sjukt pigg. I galoppen var han lite lugnare men ville fortfarande sticka iväg då och då, haha. När jag skulle byta galopp red jag diagonalen mest för skojs skull då jag inte på allvar trodde att han skulle byta men det gjorde han - till den svåra galoppen dessutom! Passet gick ju ut på stt träna byten och det gjorde vi både på plan mark och över ett litet hinder på medellinhen som vi hoppade snett över i en åtta. Och han var så duktug och bytte varje gång. Nån gång kunde det bli korsgalopp men oftast bytte han helt! Det verkar som att poletten har trillat ner nu och det känns jätteskönt - galoppombyten är en viktig pusselbit att få på plats.
När jag travade av honom ville han först bara springa iväg men när jag fått honom lugn kunde jag göra formen lägre och då gick han jättefint! Så nöjd med honom i dag!!!

Nu ska jag ut och ta in Diara inför hoppträningen om ca en timme - vi hörs senare!

Av Emma - 21 juli 2016 10:00

Här kommer de lovade bilderna från Zorros "födelsedagskalas" i förrgår, den 19 juli. Han fyllde alltså 15 år och fick morotstårta (vackert designad av mig, hehe) i vanlig ordning:

             

Dessa två var avundsjuka, haha:
         

Av Emma - 21 juli 2016 07:40

Godmorgon! Jag ska alldeles strax åka till Marie och rida Casper. Sedan har Camillaträningen trolugtvis bytts ut mot att vi båda hopptränar för Lasse vilket är jättebra då jag gärna velat ha en hoppträning innan NF-mästerskapen. I såna fall ska jag ändå be Camilla "träna mig" i uppvärmningen. Efter det ska jag & Victoria göra en repris på i förrgår; bad med hästarna och sedan får Emilio låna Doras box medan vi badar själva m.m Med andra ord kommer det bli en superrolig dag!

I går målade jag på färgerna på sista bommen, dvs. det turkosa och det rosa. Det ska målas en gång till i dag och sen är de klara och därmed är alla bommar klara!
Här får ni några bilder på dem, de engelska bommarna lugger i bakgrunden och om ni undrar varför det är ljusare fläckar på de blåa fälten är det för att jag har målat extra där det inte riktigt täckt ordentligt och den nymålade färgen är ljusare än den torkade. Onödig info kanske men då vet ni. :)

PS. Under förmiddagen kommer det upp ett tidsinställt så glöm inte att kika in det!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards