Stangen

Alla inlägg den 8 juli 2016

Av Emma - 8 juli 2016 20:04

Min dag har precis som vanligt bestått av vääldigt mycket häst. Jag och Victoria red dessutom två hästar ihop vilket var extra kul - då hann vi ju prata ännu mer. ;)

Först ut var våra pappors hästar, Zorro för mig och Camaron för henne. Zorro var jättefin i traven, mjuk och lösgjort, medans han var en mardröm i galoppen. Där hängde han på framåt i tyglarna så att jag inte hade en chans att hålla ihop honom och allt blev bara blä. Sen lyckades jag ju såklart med galoppen också när jag kämpat på ett tag men han var inte fin från början som i traven. Dessutom var han allmänt seg om jag får gnälla lite till, hehe.

 


Nr två var våra egna hästar, jag på Emilio och Victoria på Dora. Emilio var sjuuuuukt pigg! Alltså helt galet pigg. Först och främst så blir han alltid extra pigg när vi rider men någon annan häst än våra egna och sen så red vi en lite längre runda (mota vad Emilio brukar gå) och det tycker han är skitkul. Han skulle galoppera hela tiden och var som en studsboll. Jag älskar verkligen när han är sådan! Då är kärleken enorm för denna underbara lilla ponny! ♥

   


Som avslutning så fick jag äran att rida Kiwi för första gången på väldigt länge, närmare bestämt på nästan 2 månader. Hon var pigg och glad som vanligt. Det är så kul att rida henne ibland och minnas den tiden då hon var häst 1 för mig (2012-2014). Bästa Kiwan! ♥

Flugorna var jobbiga sa hon:


   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards