Stangen

Alla inlägg den 15 juli 2016

Av Emma - 15 juli 2016 22:07

Tänkte ge er en liten status hur det ligger till med bommarna! I dag målade jag inte så mycket. Jag målade andra omgången svart på de svart-vita bommarna så de är klara när de har torkat. De turkos-silvriga bommarna drog jag bort tejpen på (det bästa!) och de blev supersnygga! Är sååå nöjd med dem!
Skulle även målat det blåa på Sverigebommarna men när jag skulle flytta på dem så blev jag gul över hela händerna, hehe. Den gula färgen hade inte torkat till 100% så får måla det blåa i mon istället.

I mon ska jag även rida Diara (skogen + bana), Zorro (bana) och China (skogen) samt jogga. Fullt upp som vanligt med andra ord. Hörs då - natti natti!

Bilder på bommarna:

Av Emma - 15 juli 2016 16:07

Hej! Hoppas ni har betydligt bättre väder än oss! I morse red jag Emilio en sväng i skogen. Den blev lite längre än tänkt då det var avstängt på ett ställe där de släppt kor. Men han var så pigg så det gjorde inte så mycket. Inför ritt två så kom dock regnet. Jag och Victoria red först en kortare runda i skogen och sedan gick jag och Diara ner på banan och jobbade lite i regnet. Hon var betydligt finare i dag och stundtals helt eftergiven. Och handen hängde hon inte i en enda gång! Sån himla kontrast mota i går! Jag galopperade även över solfjädrarna som stod uppe sen jag och Casper hopptränade och det tyckte hon var jättekul, haha. Längtar till vårt första hopp-pass! Och så måste jag säga att jag längtar tills i mon också (ska rida ett likadant pass då) när jag får jobba vidare med henne då jag verkligen har en bra känsla efter i dag, trots allt regn, hehe.

Emilio i dag:

     


Vid ca ett åkte vi när till Camilla då jag skulle rida China. Det öste ner när jag skulle ta in henne så väntade i stallet i säkert en kvart innan det blev uppehåll och då skyndade jag mig ut. Sen var det hyfsat väder när jag gjorde i ording henne och red i väg, alltså det regnade men inte lika mycket som innan. När vi bara kommit en jätteliten bit så började det åska för fullt, vi fortsatte lite till men när det inte slutade så vände vi hem för säkerhets skull. Travade istället några varv på banan för att hon skulle få någon motion iaf innan jag släppte ut henne i ösregnet igen.


Så sammanfattat har jag blött ner två omgångar ridkläder i dag, haha. Nu i kväll ska jag ut och måla vidare på bommarna. ☺

Vi hörs i mon! ♥

China innan våran väldigt korta ridtur:

   

En skitig och nyfiken Cassino i hagen. Inte riktigt samma häst som i Falsterbo va? Hahaha.

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards