Stangen

Direktlänk till inlägg 31 juli 2016

NEW FOREST MÄSTERSKAPEN 2016 - hoppning

Av Emma - 31 juli 2016 21:00

LC bed. A:0/A:0 - 4 fel

Inför denna klassen var jag grymt nervös då jag kände på mig att vi skulle få 4 retliga fel även i år och jag var livrädd för det och för den besvikelse som skulle komma efteråt. Men jag var också jättetaggad och gjorde en nogrannt planerad framridning med massa tempoväxlingar för att tagga upp även Diara. Hon var precis perfekt temprerad - snabb och vändbar, bara sög på framhoppningshindren och hoppade upp sig superfint. Så jag hade en bra känsla när vi red in på banan. Dessutom hade ingen ridit felfritt, bästa resultatet var 0+Utg. och jag var nästnäst sist så visste att det räckte med att nolla grunden för placering. Ryttaren innan mig blev utesluten så fick fick starta ganska snart men hann nosa runt på de mest uppseende väckande hindren. Hon brydde sig inte om dem så jag kände mig ganska lugn på det. Och det började bra, vi kom nära på ettan men hon hoppade upp sig super ändå. Tvåan och trean var en distans som låg precis brevid läktaren och båda hindrena var övervägande vita. Vitt brukar ju vara ganska så tittigt, särskilt i kontrast mot gräsunderlag, men det hade jag inte tänkt på innan utan bara låtit henne nosa på hindrena i skrikiga färger. Därför tvekade hon på tvåan men hoppade ändå. Trean var ännu mer vit så trots att jag red på allt jag kunde så stannade hon där, bläää. Andra gången tvekade hon också men jag lyckades trycka över henne. Resten av banan flöt på bra och hon hoppade jättefint så det var bara denna "vita distans" som ställde till det och jag fick besvikelsevågen över mig på vägen ut. Det är en fruktansvärd känsla för man vill bara göra om det... Och ännu värre blev det av att ekipaget med 0+Utg. vann då hon var den ända som nollade grunden vilket jag och Diara också hade kunnat göra utan problem egentligen! Då hade vi vunnit!!! Alltså var vi ännu närmare att vinna i år än förra året men ändå hindrade av dessa retliga 4 fel, precis som jag kände på mig. Och när det knappt var några felfria så var det så otäckt likt förra året att jag blev ännu mer säker på att få 4 fel, och så blev det... Så jag är absolut inte nöjd.

Den läskiga långsidan, 2:an:

 

3:an som hon stannade på första gången:


 

Ett av de hinder vi nosade på innan, sista i grunden:


 


LC-kombinationen - 45 p. - 2:a

Efter våran vägring i hoppningen hade jag inget hopp om att få pris i LC-kombinationen heller även om vi legat delad tvåa inför hoppningen. Men vi kom faktiskt tvåa i den! Det lättade upp min dag liiite men var knappt glad ändå, haha. Det var nämligen så att hon som vann var hon som jag låg delad tvåa med innan hoppningen. Men sen vann hon ju hoppningen med 0+Utg. medans jag kom 7:a med mina 4 fel. Så jag insåg ganska snabbt att om jag hade vunnit hoppningen (nollat alltså) så hade det varit jag som vunnit hela LC-kombinationen! Då miste andra platsen all sin glans kan jag lova... Jag är lite för mycket tävlingsmänniska för mitt eget bästa, haha. Men vi fick fina priser iaf, både rosett, medalj, plakett och pokal så det kan jag inte klaga på.

Bilder från prisutdelningen:

   

Rosettposering efteråt (ni får ursäkta att jag inte ser så glad ut men ni vet ju varför, haha):

   

   

Närbild på priserna:


   

 
 
Ellen - tävlingsryttare

Ellen - tävlingsryttare

1 augusti 2016 22:42

Stort grattis till fina resultat!

http://ellenshorselife.blogg.se

Emma

2 augusti 2016 07:18

Tack! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Fredag 10 maj 12:12

Vi är redan inne i maj! Så sjukt vad snabbt det går och det är nu mindre än en månad kvar tills jag flyttar hem från Uppsala! Klinikrotationen är slut vilket känns helt galet då den pågått i 1,5 år och man levt i det konstant. Men nu läser vi sista k...

Av Emma - Onsdag 17 april 21:14

Startade min dag i stallet där jag red en tur på Diara. Det var riktigt soligt och härligt och fick nästan lite sommarkänsla. Även Diara var på tårna och ville galoppera massa. Sommarkänslan avtog dock snabbt när jag kom tillbaka och det började sn...

Av Emma - Tisdag 16 april 21:47


Har varit lite tomt här nu men har inte hänt mycket mer än skola och plugg. Nu är jag iaf hemma igen och kommer bara det tillstå söndag. Så mysigt! Dessutom har det äntligen börjat kännas lite vårigt ute och kommit mycket blommor och lite knoppar på ...

Av Emma - Söndag 31 mars 21:47


Enligt termometern var det 15 grader i dag men jag tyckte ändå det var mycket kallare än tidigare dagar. Kanske berodde på att det inte var någon sol, haha. Jag började dagen med en uteritt på Diara. Hon var rätt tittig och oharmonisk. Dessutom frö...

Av Emma - Lördag 30 mars 21:06

Hoppas att ni har haft en fin påskafton! Jag började min med en tur i skogen på en väldigt tittig och spänd Zorro. Sedan åkte vi till mormor och morfar på fika och resten av dagen spenderades hemma. Promenad och lek med Molly och sen började jag plug...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards